صفحه اصلی » اخبار و مقالات » انواع روغن موتور

روغن سیم بکسل آسانسور

روغن سیم بکسل آسانسور به منظور حفاظت از سیم بکسل در برابر خوردگی ناشی از اصطکاک و زنگ زدگی و کاهش نیروی اصطکاک بین مفتول ها و رشته ها در حین پروسه تولید ، استفاده شده و همچنین مغزی طناب فولادی بعلت اهمیت نقش آن از روغن اشباع می شود . نوع روغنکاری بنابر جنس مفتول، کاربرد سیم بکسل  و شرائط اقلیمی  محل مورد استفاده  سیم بکسل متفاوت خواهد بود و همچنین جهت کارآیی بهتر در مدت طول عمر مفید سیم بکسل نیز، روغنکاری آن باید در فواصل زمانی منظم ادامه یافته تا با جایگزینی روغن از دست داده در اثر استفاده و مرور زمان ،بیشترین حفاظت در برابر زنگ زدگی و سایش و خوردگی درونی بعمل آید.

روغنکاری سیم بکسل فولادی بهتر است در محلی صورت گیرد که رشته ها کمی از هم باز می شوند مثل هنگامی که سیم از روی قرقره عبور می کند یا روی قرقره پیچیده می شود. در این صورت روغن بهتر جذب سیم می شود.

روغنی که برای روغنکاری سیم بکسل فولادی مورد استفاده قرار می گیرد باید براحتی در طناب نفوذ کند، قسمتهای داخلی و سطح خارجی آن را بپوشاند، با آب شسته نشود و در برابر زنگ زدگی از طناب محافظت نماید.

برای روغن کاری سیم بکسل بهتر است ازروغن نسل چهار روغن بکسل شیم اویل استفاده شود تا به راحتی به لایه های سیم بکسل نفوذ کند.

برای این کار بهتر است یک پارچه را کمی به روغن مذکور آغشته کرده و بر روی سیم بکسل بکشید .

ولی باید توجه داشت که سیم بکسل نباید بیش از حد چرب شود زیرا که باعث لیزی و سر خوردگی شده و همچنین چربی بیش از حد موجب جذب گرد و غبار بروی سیم و بالارفتن اصطکاک و سایش و خوردگی میشود.

روغن سیم بکسل آسانسور تا زمانی که سیم بکسل مورد استفاده قرار نگیرد و به درستی انبار گردد از آن محافظت میکند اما پس از به کارگیری آن ، میبایست سیم بکسل روغن کاری گردد . روعن مناسب روغنی است که :
روغن سیم بکسل آسانسور نباید اسیدی و قلیایی باشد ، چسبندگی آن طوری باشد که روی آن بماند ، به فضای داخل مفتولها و استرندها نفوذ کند ، خیلی زود اکسید و بخار نشود ، با آب شستشو نشود و در از سیم بکسل در برابر زنگ زدگی محافظت کند .

روغن های مخصوص سیم بکسل آسانسور:

 به طور قطع باید از روغنی استفاده کرد که مخصوص سیم بکسل طراحی گردیده است. نسل چهار روغن بکسل شیم اویل یکی از باکیفیت ترین روغن های موجود در دنیا برای سیم بکسل است. این روان کنندۀ خاص قادر به نفوذ در داخل انواع سیم بکسل بوده و موجب کاهش ساییدگی و جلوگیری از فرسایش سیم بکسل می گردد.

نحوه روغن کاری سیم بکسل آسانسور:

آمار نشان می دهد که سیم بکسل های خشک ۸۰% عمر کمتری نسبت به سیم بکسل هایی دارند که روغن کاری شده اند. به دلیل اینکه سیم بکسل های آسانسور به طور مرتب در تماس با فلکه بوده و تحت فشار هستند، بنابراین بازرسی دوره ای از سیم بکسل برای بررسی میزان روغن موجود، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. ما در مقاله ای جداگانه به نحوه روغن کاری سیم بکسل آسانسورحواهیم پرداخت.

 

سایر مقالات وب سایت shimoil :

قیمت روغن سیم بکسل آسانسور 

 

 

 

منتشر شده در تاریخ : 21 مهر 1399